۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

ورزش در تحکیم روابط بین کشورها نقش موثری دارد

ورزش در تحکیم روابط بین کشورها نقش موثری دارد

سنندج_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تحکیم روابط مابین ملت‌ها و کشورها برگرفته از ارتباطات آنها است که نقش ورزش در این میان بسزا است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه سه شنبه در آئین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی ورزش دانش آموزی، اظهار کرد: در بحث برگزاری جشنواره ورزشی اهمیت ویژه‌ای نهفته است و مناسبت‌های بین‌المللی ورزشی دیپلماسی خود را دارد.

وی افزود: تحکیم روابط مابین ملت‌ها و کشورها برگرفته از ارتباطات آنها است که نقش ورزش در این میان بسزا است و پیوندی که در نتیجه ورزش بین الملل جهان ایجاد می‌شود یک پیوند زیرساختی و هویتی است.

رمضانی عنوان کرد: دارا بودن ریشه فکری، تمدنی و دیگر تشابهات بین دو کردستان ایران و عراق بی‌شمار و وافر است و مرز جغرافیایی نباید عامل جدایی و فاصله دو ملت شود.

وی گفت: از این رو برگزاری برنامه‌های مشابه با درگیر کردن استان‌های دیگر و بر پایه برنامه ریزی مدون و مبتنی بر توسعه روابط بین دو کشور الزامی است.

تقدیر از مهمان نوازی مردم ایران

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سلیمانیه کردستان عراق هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: مهمان نوازی، لطف و مهربانی مردم ایران و به طور ویژه کردستان ایران را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

توانا انور کمال بیان کرد: تیم‌های ورزشی دانش آموزان اقلیم کردستان عراق برای یک رویداد ورزشی وارد ایران شده و امیدواریم در نتیجه برگزاری این مسابقات بتوان نتایج خوبی را کسب کرد.

وی بیان کرد: تیم دانش آموزان اقلیم کردستان عراق در رشته‌های کشتی فرنگی، فوتسال، بسکتبال و تنیس روی میز در اولین جشنواره بین المللی مسابقات ورزش دانش آموزی حضور دارند.

انور کمال خاطرنشان کرد: در اواخر بهمن ماه هم دور بعدی این جشنواره به میزبانی استان سلیمانیه برگزار خواهد شد.

رویدادهای بین المللی بین کشورهای همسایه به تبادل فرهنگی و گردشگری می‌انجامد

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان نیز در این آئین اظهار کرد: این رویدادهای بین‌المللی بین کشورهای همسایه در تبادل فرهنگی، گردشگری، و سایر جهات مؤثر است.

هاشم ناظمی جلال اذعان کرد: تأثیر رویدادهای ورزشی در تحکیم روابط بین کشورها محسوس است.

وی گفت: مجموعه آموزش‌وپرورش کردستان بر پایه‌ی دیپلماسی ورزشی با همسایه‌ها ارتباط برقرار کرده است، و امیدواری این رویداد زمینه ساز مراودات بیشتر شود.

گفتنی است، این جشنواره با حضور ۱۲۰ دانش‌آموز در رده سنی نوجوانان از استان کردستان و اقلیم کردستان عراق در چهار رشته بسکتبال، فوتسال، کشتی فرنگی و تنیس‌روی‌میز به مدت سه روز در سنندج به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 6235641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha